Sprawozdanie z realizacji  projektu edukacyjnego

,,Czytamy i nagrywamy dla młodszych’’

 

 

Podstawową umiejętnością w procesie uczenia się jest czytanie. Aby wspierać dzieci  w pokonywaniu trudności w czytaniu i zainspirować

 uczniów do czytania książek w bieżącym roku szkolnym

w Szkole Podstawowej w Kruchowie oraz w Szkole Podstawowej nr 2 w Trzemesznie realizowany był projekt edukacyjny 

,,Czytamy i nagrywamy dla młodszych’’.

Koordynatorem projektu była p. Katarzyna Wieczorek.

 

Głównym celem realizacji projektu było: rozbudzanie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, aktywnego słuchania, integracja zespołu klasowego, współpraca nauczycieli i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu gminy Trzemeszno oraz zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń. Wśród celów szczegółowych należy wymienić doskonalenie techniki głośnego czytania, rozwijanie wyobraźni uczniów, kreatywności i przedsiębiorczości, rozwijanie umiejętności plastycznych, technicznych, informatycznych, polonistycznych uczniów, kształcenie nawyku sięgania po dobrą książkę, włączenie rodziców w edukację dzieci, kształcenie umiejętności zgodnej współpracy ,dostarczenie uczniom pozytywnych emocji podczas wykonywania zaplanowanych zadań. Projekt opierał się na twórczych i aktywizujących działaniach mających na celu rozwijanie techniki czytania. W wyniku obserwacji przeprowadzonej można stwierdzić, iż projekt przyczyniła się do rozwijania u uczniów przede wszystkim kreatywności i twórczego myślenia oraz zwiększenia zainteresowania czytelniczego. Dużym sukcesem projektu jest, co potwierdzili wszyscy uczniowie, nauczyciele poprawa techniki czytania.

Wykorzystanie nowych form czytelnictwa pomaga budować wizerunek szkoły jako nowoczesnej instytucji wychodzącej naprzeciw nowym trendom. Projekt zakładał ścisłą współpracę z rodzicami  i środowiskiem lokalnym. Zapewne pozostało jeszcze wiele działań, inicjatyw i akcji, które rozwijają miłość do literatury i kompetencje czytelnicze uczniów. Projekt pokazał i udowodnił młodym ludziom, że czytanie książek – to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.

 

Dziękuję wszystkim uczestnikom  za udział w projekcie,  rodzicom oraz nauczycielom za współpracę  w realizacji projektu.

 

                                                                                             Katarzyna Wieczorek